Haber

Şadi Yazıcı’dan Dr. İmamoğlu açıklaması: Bir algı operasyonu ve PR çalışması

19 Aralık Pazartesi günü Google’da “Ekrem İmamoğlu” araması yapanlar, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı unvanının önünde “Eski” ibaresiyle karşılaştı. İmamoğlu, arama sonucunun ekran görüntüsünü alarak sosyal medya hesaplarından paylaştı. Birçok kişi bu sonucu görmek için milyonlarca kez “Ekrem İmamoğlu” ismini arattı.

Ekrem İmamoğlu, Google’da en çok aranan kavramların ortasına yükseldi. Arama sonuçlarındaki bu olağanüstülük herkes tarafından garip karşılanırken, İmamoğlu taraftarları bunun İmamoğlu’na yönelik bir komplo olduğunu savundu. Ekrem İmamoğlu da Twitter’dan yaptığı paylaşımla bu iddiayı destekledi.

SEÇİMİ KARIŞTIRMAK

Bu desteksiz iddialara karşı bazı yorumcular, yapılanın İmamoğlu ve yandaşlarının işi olduğunu söylediler. Deneyimi, birçok ülkenin seçimlerine hile karıştırdığı tespit edilen Cambridge Analytica ile karşılaştırdılar. Skandal olarak değerlendirdikleri bu olaya “Google Analytica” adını verdiler.

Bilim ve teknoloji tutkusuyla tanınan ve İmamoğlu ile tartışmaları uzun süre gündemi meşgul eden Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, katıldığı bir televizyon programında skandalla ilgili açıklamalarda bulundu. Lider Yazıcı, “Bu bir hata değil. Algı operasyonu.” Yorumunu yaptı.

AJANSIN ALGI OPERASYONU

Başkan Yazıcı: “Yine kendi basını ve ilgili ajansının bir algı operasyonu olduğuna inanıyorum. Google böyle bir hata yapmaz. Şimdi 2022’nin sonunda “Google’da en çok kim ya da ne aranıyor? ”, “Ekrem İmamoğlu” öne çıkacak. “Eski” ibaresi nedeniyle milyonlarca kişi arandı. Bu İmamoğlu ajansının bir algı operasyonudur. “2022 sonunda en çok aranan isim Ekrem İmamoğlu” demek. Son bir sprint yaptılar. Yani Google’ın özellikle yapay zekadaki algoritması bu aramalara bakıyor. Ekrem İmamoğlu yeni değil eski arar. “Türkiye’de gündem İmamoğlu’dur. En çok aranan Ekrem İmamoğlu manşetlerini zaten görebilirsiniz. Her ihtimale karşı son bir çaba gösterelim dediler.

Bence bu bir oyun, Google’ın arkasındaki algoritmanın verileri aldığı yerleri kullanarak yaptıkları bir proje. Yoksa kimsenin böyle bir şeye niyeti olmazdı. Ancak bu algı operasyonunu çok iyi yapıyorlar. Tam bir PR çabası. Bundan başka bir şey değil. Bir algı operasyonunun güzel bir reklam çalışmasıydı. İstanbul’da iş yaptırmak, iş yaptırmak adına pek bir şey yapılmadı ama süper hesaplarla algı operasyonları yapıyorlar.” söz konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort