Teknoloji

Arabayı Çalıştırırken Debriyaja Basmanın Olumsuz Etkisi

Sürücü kurslarında debriyaja basarak aracı çalıştırmanın olumsuz etkisinden pek bahsedilmez. Kabul edelim, birçok sürücü kursu ezberci eğitimden vazgeçemez. Öyleyse debriyaja basarak aracı çalıştırmanın olumsuz etkisiBununla ilgili herhangi bir bilgimiz yok.

Debriyaj pedalına basıldığı andan itibaren otomobil tesisatındaki her segment görevini yerine getirmek için harekete geçer. Ateşleme, sürükleme oranı ve basınç maliyetleri derken artık hem sürücü kursu hocalarının hem de babamızın öğretmediği detaylara ineceğiz.

Önce sıhhi tesisatın mantığını anlayalım:

arabaların içine bakmak ateşlemeVe motor Ortada seviyeli bağlantıyı görüyoruz. Debriyaj pedalı ise bu ikisinin ortasındaki vazgeçilmez bir anahtar hakkındadır. Araç boştayken debriyaj pedalına basılması kontağı başlatır. Debriyajın asıl olayı sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlamak olsa da; Pedala tam olarak basmak, aracı boşa almakla eşdeğerdir. Tabii bu işin teorik tarafı.

Aracın çalıştırılmasına gelince olaylarda ufak bir değişiklik oluyor. Çünkü Aracı çalıştırırken debriyaj pedalına basmak, motordan çok fazla yük almayı ve motoru ateşlemeyi gerektirir.Debriyaj pedalına basılmadığında şanzıman segmanları motora bağlıdır.

Neden israf olabileceğini söylüyoruz?

debriyaj pedalına basmak, tüm şanzımanı ateşlemeden ayırır ve bu nedenle daha az sürtünme oluşturur. Debriyaj devre dışıyken, araç boşta çalışırken sürtünme çok daha yüksektir. Sadece motorun ana şaftı rastgele darbe hissetmez, şanzımanın tüm parçaları buna göre çalışır ve sürtünme oluşturur. Bu kontrolsüz basınç seviyeleriAraç modeline bağlıdır.

Örneğin bazı modellerde yüzlerce kiloluk bir basınç söz konusu olurken bazı modellerde bu ölçü tonlara kadar çıkıyor. şeffaf 1 beygir gücünde Çalışan bir araçta olduğumuzu farz edelim. Burada yüksek basınçlı bir patlama söz konusu olabilirken, 100 beygir gücü bu basınca sahip bir motor bana söylemez. 1 beygir gücündeki bir marş motoru basınç altında patlayabilir veya bir gün duman çıkarmaya başlayabilir.

İşin özü, daha sağlıklı bir araç ömrü için klasik öğretileri bırakıp, aracı nötr konumdan çalıştırma değerini temel alabiliriz. yine sen Babanla fazla tartışma.

Kaynaklar: Japonya’dan Araba, DeseretNews, CarandDriver

hocalarhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu